LiFe CycLe

it works, it obsoletes!

2007年6月20日 星期三

Whatever will be, will be

這是一首非常動聽的老歌
也是最近突然想起來的一首英文老歌
跟大家分享一下

Whatever will be, will be
by Doris Day

Que Sera, Sera(Whatever Will Be, Will Be)
Doris Day

When I was just a little girl,
I asked my mother,
"What will I be?
Will I be pretty, will I be rich?"
Here's what she said to me
當我還是個小女孩的時候
我問我的母親
將來的我會是如何?
我會很漂亮嗎?我會很富有嗎
她對我說

"Que sera, sera,
Whatever will be, will be;
The future's not ours to see.
Que sera, sera,
What will be, will be."
一切順其自然,世事不能強求
我們不能預見未來
一切順其自然,世事不能強求

When I grew up and fell in love.

I asked my sweetheart,
"What lies ahead?
Will we have rainbows day after day?"
Here's what my sweetheart said
當我長大墬入愛河
我問我的心上人
在未來的路上有什麼在等著我們?
我們的生活每天都會美好嗎?
他對我說

"Que sera, sera,
Whatever will be, will be;
The future's not ours to see.
Que sera, sera,
What will be, will be."
一切順其自然,世事不能強求
我們不能預見未來
一切順其自然,世事不能強求


Now I have children of my own.
They ask their mother,
"What will I be?
Will I be handsome, will I be rich?"
I tell them tenderly
當我已經有了我自己的小孩了
他們問我
他們將來會變的如何?
我會變的很帥氣 會變的很富有嗎?
我真誠的告訴他們

"Que sera, sera,
Whatever will be, will be;
The future's not ours to see.
Que sera, sera,
What will be, will be."
一切順其自然,世事不能強求
我們不能預見未來
一切順其自然,世事不能強求


第29 屆奥斯卡最佳電影歌曲是1956年希區考克導演的電影「擒兇記(The Man Who Knew Too Much)」插曲,由女主角桃樂絲戴 (Doris Day)演唱的「Que Sera, Sera(Whatever Will Be, Will Be)」。三段式的歌詞裡從小女孩對未來的憧憬、到長大後對戀愛的不確定,一路唱到結婚生子為人母的心情。在電影裡桃樂絲戴飾演一位目睹謀殺案的醫生妻 子,不料他的兒子竟遭到兇手綁架當作人質,當她企圖發信號營救被囚禁的兒子時,電影就是以這首「Que Sera, Sera(Whatever Will Be, Will Be)」當作配樂,隨著電影在台上映的轟動,使得這首西班牙風味的主題曲,也成為台灣西洋樂迷最經典的記憶。
(from 台北之音)

Doris Day
from the trailer for the film Love Me or Leave Me (1955)
from the trailer for the film
Love Me or Leave Me (1955)
Background information
Birth name Doris Mary Ann von Kappelhoff
Born April 3, 1924 (1924-04-03) (age 83), Cincinnati, Ohio, United States
Genre(s) Big band, Traditional pop
Years active 1940-1985
Label(s) Columbia

Que Sera, Sera這是西班牙文不要試著用英文來翻譯這句,他的意思就是Whatever will be, will be

但是事實上Que sera, sera 不是義大利文不是西班牙文也不是法文
正確的義西法文如下:
* Spanish: Lo que será, será
* Italian: Quello che sarà, sar�
* French: Ce qui sera, sera.

標籤: ,

0 個意見:

張貼留言

訂閱 張貼留言 [Atom]

<< 首頁